Beheer

Het financieel, administratief, commercieel en technisch beheren van vastgoed is complex. Waarom zou je het zelf doen?

Financieel en administratief beheer

Bij het verhuren van vastgoed horen veel financiële en administratieve zaken. Hoe zorg je voor een soepele inning van de huur? En hoe zit het met de waarborg? Wil je vastgoedbeheer zonder administratieve rompslomp? Wij verzorgen de totale financiële administratie van jouw vastgoed met daarbij de mogelijkheid tot het aanleveren van complete kwartaal en/of jaarcijfers. Wij hebben al jaren ervaring en regelen graag de financiële en administratieve zaken voor jou. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Inspecties bij oplevering en eindoplevering
  • Huurovereenkomst opmaken
  • Beheerovereenkomst opmaken
  • Aanmelden energiebedrijf, aan- of afmelden kabel, tv-aansluiting of internet
  • Opstellen servicekosten-afrekeningen
  • Verzorgen van opstal en/of aansprakelijkheidsverzekeringen
  • Vervaardigen en verzenden huurnota's
  • Incasseren huur en servicekosten via derdengeldenrekening 
  • Debiteuren/crediteurenadministratie
  • Doorvoeren huurwijzigingen
  • Opstellen exploitatiebegroting voor het beheer en onderhoud
  • Verzorgen kwartaalrapportages en/of jaarrekeningen, BTW aangiften, aangiften verhuurderheffing

Commercieel beheer

Hoe kom je aan een huurder voor je woning, appartement of bedrijfsruimte? En nog belangrijker: hoe weet je of de huurder betrouwbaar is? Daarnaast zijn er nog genoeg zaken die geregeld moeten worden.

  • Opname van de ruimte
  • Prijsbepaling
  • Zoeken naar een nieuwe huurder
  • Begeleiden bezichtiging
  • Screenen huurders
  • Promoten via site en sociale media
  • Inschrijvingen huurders verwerken 
Technisch beheer
Technisch beheer is een belangrijk onderdeel bij verhuur van jouw onroerend goed. Juist de reparatievragen van huurders en de afhandeling daarvan, is iets waar veel vastgoedeigenaren tegenop zien. Aan de andere kant wil je wel dat iemand jouw huurders onmiddellijk helpt als er echt een reparatie nodig is. Daarom bieden wij onze huurders een 24-uursservice. Jouw huurder kan de storing online melden of telefonisch doorgeven en indien nodig lossen we de reparatie onmiddellijk op. Jij merkt daar verder niets van. Je investeert in vastgoed, maar besteed het onderhoud uit. Welke taken kun je uitbesteden?

  • 24-uursservice bij reparaties
  • Persoonlijk contact
  • Inschakelen van vakmensen bij noodzakelijk onderhoud
  • Controle en afhandeling uitgevoerde reparaties
  • Advies over onderhoud
  • Vervaardigen onderhoudsrapporten met daarin omschreven wenselijke of noodzakelijke onderhoudswerkzaamheden
  • Offerteaanvraag van grote onderhoudswerkzaamheden
  • Begeleiden van onderhoudswerkzaamheden


Begeleiding bij de (collectieve) inkoop van diverse diensten zoals:

  • Schoonmaak
  • Afvalinzameling
  • Beveiliging
  • Telefoon
  • Technische zaken
  • Energie
  • Etc.