Vraag en antwoord

Staat jouw vraag er niet tussen neem dan contact met ons op.

Huurcontract

Voor allerlei soorten woningen: van studio’s, appartementen tot ruime eengezinswoningen met een tuin. We verhuren in heel Nederland.
Dit doe je door een mail te sturen naar inschrijven@fitvastgoedbeheer.nl. Vermeld in de mail jouw contact gegevens en geef aan naar wat voor soort woning of bedrijfsruimte je op zoek bent. Mocht er een woning of bedrijfsruimte vrij komen dan nemen wij contact met je op. 


Wij doen er alles aan om jouw privacy te waarborgen en gaan daarom zorgvuldig om met persoonsgegevens (zie ons privacy policy).

Ga je samenwonen, scheiden of is je partner overleden? Neem contact op met ons en bespreek welke gegevens je moet aanleveren.
Geef minimaal één maand van tevoren per mail de datum van jouw verhuizing door.
Over het algemeen is dat één kalendermaand, je dient te allen tijde de opzegtermijn na te kijken in jouw huurovereenkomst. Een kalendermaand houdt in dat je vóór het eind van de maand de overeenkomst opzegt die dan eindigt op de laatste dag van de opvolgende maand.
Huurovereenkomsten worden afgesloten voor de minimale duur van twaalf maanden, daarna loopt de overeenkomst voor onbepaalde tijd door met inachtneming van de opzegtermijn zoals die vermeld is in het huurcontract.
De woning moet in goede staat, leeg en bezemschoon zijn als je eruit gaat. In feite in dezelfde staat als toen je in de woning ging wonen. Gaatjes in muren en plafonds moeten dichtgemaakt worden en ze moeten weer wit opgeleverd worden. 

Onderhoud

Geen spoed

Is er sprake van minder dringende zaken zoals een lekkende kraan in de keuken? Een loszittende tegel in de badkamer? Of moet het buitenschilderwerk binnenkort worden gedaan? Geef het door via de site “Huurder > Storing melden”. 

 

 

Spoed

Lekkage in huis? Doet de verwarming het op koude dagen bijvoorbeeld niet? 

Geef het op werkdagen tijdens kantoortijden (8.00-17.00 uur) door via de site “Storing melden”. Buiten kantoortijden kan je bij spoedeisende zaken, die niet tot de volgende werkdag kunnen wachten contact opnemen met ons calamiteitennummer.

Zelf ben je verantwoordelijk voor klein onderhoud. Twijfel je of zelf verantwoordelijk bent, kijk dan op de volgende site: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/huurwoning/vraag-en-antwoord/onderhoud-huurwoning

Wij, of de verhuurmakelaar, nemen contact met je op om een afspraak te maken. Tijdens de eindoplevering lopen wij samen door de woning. Zijn er zaken die vervangen of aangepast moeten worden, dan zijn daar kosten aan verbonden en zullen deze verrekend worden met jouw borg. Uiteindelijk zullen de meterstanden worden opgenomen en worden de sleutels overhandigd.

 

Bij een correcte eindoplevering wordt de borg binnen een aantal weken teruggestort op het bij ons bekende bankrekeningnummer.

Servicekosten

De huurprijs die je elke maand betaalt bestaat uit de netto (of kale) huur en een voorschotbedrag voor de servicekosten. Servicekosten zijn de kosten voor diensten die FIT Vastgoedbeheer voor je regelt voor de algemene ruimten, zoals bijvoorbeeld kosten voor gas, water, elektra en schoonmaak algemene ruimten. Wat precies onder deze servicekosten valt, is vastgelegd in het huurcontract. Deze kosten hoeven niet voor iedere huurder hetzelfde te zijn. De hoogte van het bedrag is afhankelijk van de woning waarin je woont.

Betalingen

De huur moet altijd voor de eerste van de maand aan ons zijn overgemaakt. Het bankrekeningnummer vind je op onze facturen.
Er wordt eerst een herinnering gestuurd en daarna een aanmaning. Is er uiteindelijk nog niet betaald dan zal de deurwaarder worden ingeschakeld. De kosten voor de gerechtelijke procedure zijn voor jouw rekening. Wordt de huur helemaal niet meer betaald dan zal de huurovereenkomst worden beëindigd.